W wielkoformatowych, abstrakcyjnych obrazach olejnych Wolfgang Wirth bada możliwości współczesnego malarstwa. Jego prace krążą wokół szeroko rozumianych terytoriów i przestrzeni, ich wewnętrznych i zewnętrznych granic oraz wariantów ich przekraczania.
Jego twórczość artystyczną można rozumieć jako działalność badawczą. Malarstwo Wirtha to nie tylko materia wizualna, ale też obszar poznawczy, w którym artysta kwestionuje status quo.
Seria Ornamental Shift, która stanowi główną część wystawy, pokazuje malarskie przestrzenie wykraczające poza granice obrazu, ukazując rozległą, geometryczną strukturę wspomaganą gradientem kolorów.
Rozległa instalacja Ornamental Confrontation nawiązuje do gestów zaczerpniętych z politycznego populizmu. Poprzez zabiegi kompozycyjne dotyczące fragmentu dekoracji widocznej na zdjęciu prasowym ze szczytu Donalda Trumpa i Kim Dzong-una artysta stworzył zestaw obrazów o silnie ikonicznym charakterze.
Inna część wystawy zatytułowana Oval Office interpretuje przestrzeń polityczną. Wielkoformatowe prace odnoszą się do obszaru władzy. W kompozycjach Wirtha przestrzeń ta nie jest pozbawiona ideologicznych inskrypcji przedstawiona jest jednak jako otwarta platforma dialogu.
Obrazy z serii Territories podejmują temat historycznych inskrypcji, granic, z liniami demarkacyjnymi i związanymi z nimi możliwymi odniesieniami do świata smaganego konfliktami.
Na wystawie znajdziemy nieszablonowe podejście do interpretacji niestabilnej etycznie i politycznie rzeczywistości. Interesującym motywem w tym projekcie jest akcent polski. Artysta w 2006 roku przebywał na rezydencji artystycznej w warszawskiej galerii lokal_30. Powstała wówczas praca Loop, którą na wystawie zaprezentowano w osobnej, specjalnie dopasowanej do niej przestrzeni.
Kurator: Krzysztof Białowicz
Źródło: materiały prasowe CSW Znaki Czasu