Tytuł wystawy Polimorficzne Międzymordzie to metafora dla wszechobecnych i dynamicznie przekształcających się interfejsów. Samo „międzymordzie” to nic innego jak żartobliwe, pokraczne tłumaczenie angielskiego słowa interface. Jednak Jakub Kosecki (1996 r.) ustawia ten termin w szerszym kontekście, nie odnosząc go jedynie do interakcji użytkownik-urządzenie.
Interfejsy pośredniczą we wszystkich procesach, ukierunkowują ludzkie zachowania i determinują nasze decyzje. Międzymordzie u Jakuba Koseckiego tłumaczy, otwiera dostęp do nowych przestrzeni, jest mediatorem. Tekst kuratorski to interfejs dla wystawy, wystawa to trójwymiarowa matryca dla dzieł, a dzieła pośredniczą i oswajają sposób myślenia artysty. Obiekty pozbawione pierwotnego kontekstu zyskują nowe znaczenia – stają się częścią asamblaży, instalacji site-specific i konceptualnych konstrukcji, które artysta tworzy z uważnością rzeźbiarza i wrażliwością obserwatora codzienności.
Przy tworzeniu wystawy Jakub Kosecki wykorzystał m.in. elektrośmieci pozyskane od partnera wystawy i sponsora Fonomo Music & Film Festival 2025 – firmy Tesla Electrorecycling z Bydgoszczy.
Kurator: Remigiusz Boruszewski
Źródło: materiały prasowe BWA Bydgoszcz