Na indywidualnej wystawie, która wypełnia nawę główną i prezbiterium w Galerii EL, Tomek Krupiński prezentuje swoje najnowsze wieloelementowe formy z barwionej żywicy, wielkoformatowe obrazy oraz dźwiękowe obiekty świetlne. Obiekty zostały stworzone z kilkunastu tysięcy różnych rodzajów muszli. Słowem kluczem, które może przybliżyć nas do intencji, z jaką artysta tworzy swoje prace, jest archetyp, którego fizyczna reprezentacja jest obecna w materii jego sztuki. Jest nim najczęściej czarny dąb pozyskany z wykopalisk – prosto z głębi Ziemi. Drzewo, które pozostawało w wodzie i błocie przez ponad 3 tysiące lat, przechodzi transformację, zmienia swoją strukturę̨, kolor i nabiera ponadczasowych znaczeń, skłaniając nas jednocześnie do refleksji nad temporalnością, ale też kruchością ludzkiego życia. 

the bloop to nazwa nadana podwodnemu dźwiękowi o ultraniskiej częstotliwości nieznanego pochodzenia, dźwięk został zarejestrowany w 1997 roku przez amerykańską National Oceanic and Atmospheric Administration. Przestrzeń galerii wypełniła “qwasi-prehistoryczna” materia, pochodząca z głębin “praoceanu”, z podziemnych warstw i złóż, nigdy nieodkrytych wykopalisk, gdzieś z najdalszych zakątków i okolic jądra Ziemi.

Sztuka Krupińskiego zaprasza do zagłębienia się w najbardziej emocjonalne, intymne i zaskakujące skojarzenia i odczucia.

Do udźwiękowienia swoich prac artysta zaprosił Piotra Pawlaka, gitarzystę, kompozytora i producenta związanego z trójmiejską sceną muzyczną, którego kompozycja jest integralną częścią wystawy.

Kuratorka: Emilia Orzechowska 

Źródło: materiały prasowe Galerii EL