Agata Ingarden angażuje widza na wielu poziomach, zachęcając do refleksji nad formą przetwarzania energii, różnorodnie obrazując skalę wyrazu, tworząc w pełni immersyjne połączone środowisko, w którym tradycyjne granice między sobą, innymi i światem ulegają załamaniu.
Tworzy miejsce możliwej harmonii wpisanej w obecny chaos, w którym ciała spotykają się w jednym miejscu, by odnaleźć siebie i połączyć się w różnych perspektywach z nich wynikających, zbiegając się w pewnych punktach, tworząc mozaikę doświadczeń. Często poza sobą na poziomie mentalnym – w chwilowych transcendencjach.
Energia, której motorem napędowym jest dźwięk, wprowadza odbiorcę w inny stan świadomości, odnosząc się do płynności opowieści i sposobu, w jaki artystka łączy różne style narracyjne i wrażenia wizualne. Widać tu punkty styczne z filmem Gomesa. W obu przypadkach wchodzimy w poetycką hybrydę, która nie istnieje z poczuciem niemożności zrozumienia wszystkiego.
W Uniesieniach / Elations zmieniamy poziomy, korzystając z wind. Jak poczwary przeobrażamy się w motyle, rezonując wraz z nimi w swoich ograniczeniach i wolnościach.
Projekt Dream House balansuje pomiędzy fikcją, symulacją a rzeczywistością, tworząc ekosystem techno-organiczny, w którym każda postać ma swoją unikalną narrację. Dream House jest eksperymentalnym badaniem naszej mentalnej architektury, łączącym elementy posthumanistyczne, socjologiczne i mitologiczne.
Miejsce: Gdańska Galeria Miejska 2, ul. Powroźnicza 13/15
Kuratorka: Gabriela Warzycka-Tutak
Źródło: materiały prasowe Gdańskiej Galerii Miejskiej